Vilniaus lopšelis-darželis „Rasa“ neformaliojo ugdymo institucija, ikimokyklinė įstaiga.
Darželis naudojasi elektroniniu dienynu https://musudarzelis.com
Lopšelis-darželis „Rasa“, siekdamas atliepti šiuolaikiško ikimokyklinio ugdymo tendencijas, nuo 2020 metų įgyvendina iš Europos Sąjungos struktūrinių fondų lėšų bendrai finansuojamą projektą Nr. 09.2.1-esfa-k-728-02-0044 „Mąstymo mokykla vaikams“.
Projekto tikslas: sustiprinti ugdytinių kritinio, kūrybinio bei aukštesnio lygio mąstymo gebėjimų ugdymą projekto besitobulinančiuose darželiuose, įdiegiant visą įstaigą apimančią „Mąstymo mokyklos“ vaikų ugdymo metodiką.
Vilniaus lopšelio-darželio „Rasa” Sveikatos stiprinimo programa RASA 2021-2025 m. parengta, atsižvelgiant į strateginį 2021-2025 metų įstaigos planą, patvirtintą direktoriaus 2021 m. sausio 15 d. įsakymu Nr. V-15 ir lopšelio-darželio metų veiklos planu.
Ypatingas dėmesys lopšelyje-darželyje „Rasa“ skiriamas saugios, fizinį aktyvumą skatinančios aplinkos kūrimui, grupių ir kitų edukacinių erdvių atnaujinimui bei kūrimui. Šalia darželio įrengta laipiojimo (kibių) siena, balansinė juosta, lauko kupolas, sveikatingumo takas, stovas dviračiams ir paspirtukams, vaistažolių darželis.
Atnaujintos spec. ugdymosi poreikius turinčių vaikų ugdymosi priemonės ir ugdymosi erdvė.
Sveikatos stiprinimo prioritetai integruojami su „Mąstymo mokyklos“ principais, ugdant vaikų kritinio, kūrybiško mąstymo gebėjimus. Siekiant sąmoningo vaikų elgesio, skatinant įpročių ugdymąsi, siekiant vieningo susitarimų laikymosi, mokantis reflektuoti savo mokymąsi ir susikurti savo žinojimą patiems, užduodant klausimus.
„Mąstymo mokyklos” ir sveikatos stiprinimo programa Sveikatos stiprinimo programa RASA atsisipindi įstaigos metiniame veiklos plane, įstaigos renginiuose, mokytojų mėnesio ugdymo planuose. Visa informacija ir numatomos ugdymo veiklos yra patalinamos į
el. dienyną https://musudarzelis.com siekiant turėti aiškią veikimo kryptį ugdymo veiklose bei būdus, kurie atsispindi veiklos planavimo, organizavimo ir vertinimo sistemos kūrime.
Įstaigos bendruomenė dalinasi gerąja patirtimi, pedagogai dalyvauja miesto, respublikiniuose, tarptautiniuose projektuose, programose, renginiuose: „Zipio draugai“, „Veiksmo savaitė be patyčių“, „Sveikatiada“, „Pienas vaikams“ bei „Vaisių vartojimo skatinimas mokyklose“ , eTwinning projektuose , respublikiniuose ir rajoniniuose renginiuose,festivaliuose.
Ikimokyklinis ugdymas organizuojamas remiantis 2022 m. vasario mėn. įstaigos atnaujinta ikimokyklinio ugdymo programa „Rasa“ ir Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašu, kuris parengtas Švietimo ir mokslo ministerijos Švietimo aprūpinimo centrui įgyvendinant Europos Sąjungos struktūrinių fondų projektą „Ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo plėtra“ (projekto kodas Nr. VP1-2.3-ŠMM-03-V-02-001), kurį inicijavo Švietimo ir mokslo ministerijos Ikimokyklinio ir pradinio ugdymo skyrius.
RASA -atnaujinta ikimokyklinio ugdymo programa siekiant tęstinumo tarp ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grandžių. Lopšelio-darželio ,,Rasa” ugdymo programa yra rengta vadovaujantis valstybiniais ikimokyklinį ugdymą reglamentuojančiais dokumentais, norminiais teisės aktais bei sukaupta įstaigos patirtimi, dirbant pagal atnaujinta 2016 m. programa vadovaujantis Ikimokyklinio ugdymo metodinėmis rekomendacijomis (ŠAC 2015 m.), ir priešmokyklinio ugdymo bendrąja programa (ŠAC 2014 m.), atsižvelgta į vaiko poreikių pasikeitimų analizės rezultatus, tėvų lūkesčius, pedagogų pastebėjimus, „ Mąstymo mokyklos‘ metodo pagrindinius principus. Įstaigos ugdymo programa parengta atsižvelgiant į vaikų ugdymosi poreikius, tėvų lūkesčius bei naujausiuose ikimokyklinį ugdymą reglamentuojančiuose dokumentuose nusakytas esmines nuostatas į vaiko ugdymą ir metodinę pagalbą teikiančius dokumentus, kaip „Švietimo įstatymu“(nauja red. 2011), Lietuvos higienos normos HN 75:2016, „Ikimokyklinio amžaus vaikų pasiekimų aprašas“(2014), „Ikimokyklinio amžiaus vaikų ugdymo metodinės rekomendacijos“ (2015).
Įstaiga yra atvira vietos bendruomenės poreikiams bei tradicijoms, dalyvauja Naujininkų mikrorajono, Senamiesčio bendruomenės renginiuose, šventėse.
Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas
- Ikimokyklinio ugdymo programos kriterijų aprašas (2005)
- Metodinės rekomendacijos ikimokyklinio ugdymo programai rengti (2006)
- Ikimokyklinio amžiaus vaikų pasiekimų aprašas (2014)
- Ikimokyklinio ugdymo metodinės rekomendacijos (2015)
- Leidinys tėvams „Jūsų vaikas ikimokyklinukas“ (2015)
- „Augame žaisdami, bendraudami, tyrinėdami, kurdami“ (2014)
- Leidinys pedagogams ir tėvams „Antroji kalba ankstyvajame amžiuje“ (2014)
- Leidinys tėvams „Antroji kalba ankstyvajame amžiuje“