Menu Close

Dalyvaujame ES programavimo savaitėje 🙂

 

  https://codeweek.eu/

2022 m. spalio 8- 23 d. vyksta ES programavimo savaitė, savanorių vykdoma ir Europos Komisijos remiama visuomeninė iniciatyva. https://codeweek.eu/partners

Mūsų darželio “Pelėdžiukų” grupės ugdytiniai , drauge su mokytoja Neringa Rinkūne  dalyvauja  ES programavimo savaitėje –jungiasi  prie „CodeWeek4All“ iššūkio ir  visą savaitę su vaikais kurs  įvairias fizinio ugdymo  veiklas grupėje, skleisdami Programavimo savaitės idėją- tema „Judrusis kubas“ Visą savaitę nuo 10- 12 d. iki 10-19 d. bus vykdomos veiklos  integruojant IT,  skirtos fiziniam aktyvumui skatinti. Visą savitę bus naudojamas “Judrusis kubas”, kuris yra papuoštas  QR kodais, kuriuos mokysis nuskaityti patys vaikai( su mokytojo pagalba), bei atkartodami nuskanuotus vaizdus,  drauge sportuos,  patys kurs fiziniam aktyvumui skirtas veiklas, QR kodus. https://codeweek.eu/view/470634/judrusis-kubas

Surengti ES programavimo savaitę kilo jauniems Europos skaitmeninės darbotvarkės patarėjams 2013 m. Europos Komisija remia ES programavimo savaitę pagal bendrosios skaitmeninės rinkos strategiją. Skaitmeninio švietimo veiksmų plane kviečiami prie šios iniciatyvos prisijungti mokyklas. Tai yra  visuomeninė iniciatyva, kuria skatinamas kūrybiškumas, problemų sprendimas ir bendradarbiavimas pasitelkiant programavimą ir kitą technologinę veiklą.
Šios iniciatyvos tikslas yra populiarinti programavimą, parodyti, kaip žmonės gali įgyvendinti idėjas programuodami, susipažinti su programavimo įgūdžiais ir suburti motyvuotus žmones mokytis.

Tikslas – padėti kuo daugiau jaunuolių išmokti programavimo ir kompiuterinio mąstymo pagrindų. Programavimas  padeda ugdyti kompetencijas, kaip antai skaitmeninį mąstymą, problemų sprendimą, kūrybiškumą ir komandinį darbą. Šie įgūdžiai labai pravers visose gyvenimo srityse.

Kviečiame  daugiau sužinoti apie šią iniciatyvą  skirtame tinklalapyje: CodeWeek.eu/Schools.

JUDRUSIS KUBAS 

Šiuolaikinių ugdymo įstaigų tikslas – kokybiškas vaikų ugdymas, apimant visas kompetencijas ir atsižvelgti į kiekvieno vaiko poreikius. Vaikai yra judrūs, smalsūs, saviti ir įdomūs, todėl pedagogų pareiga užtikrinti, kad jie augtų laimingi, pasitikintys savimi, bet ir išmoktų laikytis taisyklių, susitarimų, bendradarbiauti ir atskleistų savo gabumus. 

Bendradarbiaujant vaikų l/d “Rasa” ir “Kodėlčiukas”, 2022 m. spalio 12-17 dienomis vyko “Judriojo Kubo” savaitė, skirta ugdyti fizinį vaikų aktyvumą ir skaitmeninę kompetenciją, mokytis naudotis skaitmeniniais įrenginiais, įvertinti ir apdoroti informaciją, bendrauti ir bendradarbiauti. Tuo pačiu skatinant vaikų savireguliaciją ir savikontrolę, mokantis valdyti savo emocijų raiškos intensyvumą priklausomai nuo situacijos, ramioje situacijoje pasakyti galimas savo ar kito asmens netinkamo elgesio pasekmes, klausantis muzikos ir atliekant tam tikrus pratimus, nusiraminti, atsipalaiduoti. Atliekamos veiklos ugdė vaikų meninę kompetenciją, skatino juos įsivaizduoti, pajausti ritmą, improvizuoti, kurti judesių seką. Tobulėjo vaikų santykiai su suaugusiais ir bendraamžiais.  

Pačioje pradžioje vaikams buvo pasiūlyta intriga – du kubai. Vienas didelis su QR kodais, kitas mažas su atvaizduotais fizinio aktyvumo pratimais. Vaikai tyrinėjo pačią kubo formą, skaičiavo kampus, aiškinosi kas pavaizduota mažo kubo paveikslėliuose ir kas užkoduota didelio kubo kvadratuose (QR koduose). Vaikai su malonumu rideno mažąjį kubą ir atkartojo iškritusiame kvadrate pavaizduotą pratimą. Džiaugėsi savo pasiekimais, mokėsi palaukti savo eilės. Vartydami knygelę “Gamtos metų ratas“, plačiau susipažino su  QR kvadratiniais kodais, diskutavo kam jie reikalingi. Po veiklų grupėje darželio kieme vaikai iš surinktų gamtinių medžiagų (lapų, akmenukų, kaštonų, pagaliukų ir pan.) dėliojo kvadratinį QR kodą, o sugrįžę linksmai šoko klausydamiesi muzikinio kūrinio “Šoka kiškis, šoka lapė, šoka visi žvėrys”. Veiklų planą tęsė vaikų pažintis su didžiuoju “Judriuoju Kubu”. Vaikai ridendami didelį kubą, ant kurio šonų buvo pritvirtinti QR kodai, planšetinio kompiuterio pagalba atkodavo QR kodus ir atliko fizinio aktyvumo užduotėles. Vėliau darželio vidaus erdvėse, bei lauko teritorijoje ieškojo QR kodų, bei svarstė, diskutavo, kas juose galėtų būti užkoduota. Surastus QR kvadratinius  kodus vaikai  mokėsi atkoduoti savarankiškai. Veiklų savaitei tęsiantis buvo pasiūlyti nauji iššūkiai, naujos idėjos. Iš kartotinės dėžės vaikai gaminosi savo grupės kubą, į kurio vidų sudėjo įvairių gyvūnėlių figūrėles. Ant kubo  akvarele piešė savo sukurtus QR kodus- labirintus ir “kodavo” kube esančius gyvūnėlius. Vaikam smagiai pavyko įgyvendinti ir sukurti grupės kodą. Viena iš veiklų, apsidairius grupėje, surasti kvadrato formos daiktų, buvo ypač aktyvi. Vaikai stengėsi, varžėsi kas daugiau,  diskutavo kokių kvadrato formos daiktų yra jų namuose, lygino su darželyje pastebėtais ir atrastais. Veiklų metu vaikais sužinojo, kad atkoduoti QR kvadratinius kodus galima naudojant ne tik planšetinį kompiuterį, bet ir mobilaus ryšio telefoną, tai padaryti bandė patys. Veiklų savaitės pabaigoje darželio salėje iš spalvotos lipnios juostos klijavome didelį QR kodą, kurio “labirintais” vaikai vaikščiojo, stengėsi išlaikyti pusiausvyrą, eiti nuo vieno kampo iki kito. Vaikai sakė, kad tai taip pat judrusis kubas, nes jie jame vaikšto, juda.   

Visos savaitės metu vaikai noriai įsitraukė į veiklas, rodė susidomėjimą, klausinėjo apie eigą, siūlė savo interpretavimus, išsakė savo pastebėjimus, prisiminė ką jau yra matę ar girdėję. Atliekant užduotis vaikai jautėsi laimingi, džiaugėsi savo atliktais darbeliais, vieni kitiems demonstravo judesius, kuriuos moka, muzikinės veiklos kėlė džiaugsmą, vaikai juokėsi. Po kiekvienos užduoties su vaikais buvo diskutuojama, kiekvienas galėjo pasakyti ką naujo sužinojo, pasigirti kaip sekėsi. Ugdytiniai pasakojo, kad jiems labiausiai patiko “atkoduoti” kvadratinį kodą, sužinojo kodo pavadinimą, paskirtį.  

 

“Pelėdžiukų”  grupės, priešmokyklinio ugdymo mokytoja  Neringa Rinkūnė