Menu Close

Mąstymo kultūros ugdymas

Mąstymo kultūros ugdymo mokykla – tai mokyklos bendruomenė, kurioje kiekvienas narys dalijasi bendrais įsipareigojimais ir nuolat mąsto apie tai, kas vyksta ugdymo procese. Mąstymo kultūros ugdymo mokyklos ištakos – Didžiojoje Britanijoje. XXI a. mąstymo filosofija besiremiančių mokyklų tinklas išplito ir kitose šalyse (Thinking Schools International, www.thinkingschoolsinternational.com/).

Mąstymo kultūros ugdymo mokyklos ašis – šeši pradiniai taškai, kurie apima svarbias mąstymo mokyklos sritis:

  • vaizdinius įrankius (mąstymo žemėlapiai, schemos, mąstymo kepurės),
  • asmenybės ir charakterio formavimą (charakteriai, požiūriai, nuostatos, mąstymo įpročiai),
  • mąstymo gebėjimus (atviras ir tikslus kognityvinių gebėjimų naudojimas),
  • mokymąsi bendradarbiaujant (bendradarbiavimas tarp besimokančiųjų porų, grupių, mokyklų ir tarptautiniuose tinkluose),
  • reflektyvų klausinėjimą (aukštesnio lygio klausimai ir klausymosi gebėjimai)
  • ugdymo(si) aplinkos pritaikymą (fizinių erdvių pritaikymas ir išteklių panaudojimas).