Mąstymo kultūros ugdymo mokykla – tai mokyklos bendruomenė, kurioje kiekvienas narys dalijasi bendrais įsipareigojimais ir nuolat mąsto apie tai, kas vyksta ugdymo procese. Mąstymo kultūros ugdymo mokyklos ištakos – Didžiojoje Britanijoje. XXI a. mąstymo filosofija besiremiančių mokyklų tinklas išplito ir kitose šalyse (Thinking Schools International, www.thinkingschoolsinternational.com/).
Mąstymo kultūros ugdymo mokyklos ašis – šeši pradiniai taškai, kurie apima svarbias mąstymo mokyklos sritis:
- vaizdinius įrankius (mąstymo žemėlapiai, schemos, mąstymo kepurės),
- asmenybės ir charakterio formavimą (charakteriai, požiūriai, nuostatos, mąstymo įpročiai),
- mąstymo gebėjimus (atviras ir tikslus kognityvinių gebėjimų naudojimas),
- mokymąsi bendradarbiaujant (bendradarbiavimas tarp besimokančiųjų porų, grupių, mokyklų ir tarptautiniuose tinkluose),
- reflektyvų klausinėjimą (aukštesnio lygio klausimai ir klausymosi gebėjimai)
- ugdymo(si) aplinkos pritaikymą (fizinių erdvių pritaikymas ir išteklių panaudojimas).